Микола Польщиков: "У людей є вихід: чи пов\'язувати себе з ЖЕДом, чи йти від нас"

1.04.2005, 08:04 Просмотров: 1 230
У понеділок протягом години на запитання читачів “Телеграфа” відповідав Микола Польщиков, начальник управління житлово-комунального господарства міста. Очікуване підвищення тарифів викликало хвилю обурення населення.
Щоб підтримати свого керівника, до редакції прийшла ціла команда: начальники ЖЕДів та комунальних служб..

28 березня, 2005 рік, 16.00

Головний комунальник міста Микола Польщиков: “Якщо буде прийнято рішення про підвищення тарифів, ми гарантуватимемо певні позиції”

Валентина Вербенко, пенсіонерка, інвалід другої групи, проживає на вул. Карла Маркса, 24/40:
- Я живу в “тецівському” будинку 67-го року зведення. П’ятий поверх. Ці тарифи не відповідають дійсності. До нас вода не доходить. У мене дах протікає, у мене все відпадає зі стелі. Я вже 16 років не можу зробити ремонт. Жедівці прийдуть, в одному місці дах залатають, так в іншому протече... 37 років будинок належно не ремонтували... Якщо підвищують тарифи, я б просила розглядати кожен будинок, кожен поверх окремо. Перед тим, як збільшувати ціни, треба благоустроїти квартири? Зараз у мене немає боргів. Я винаймаю сантехніків, слюсарів. За все плачу. Моя дочка миє підлогу у під’їздах... Які ж 100% я повинна платити?!
Микола Польщиков, начальник управління житлово-комунального господарства:
- Ми зараз не ведемо мову про підвищення тарифів лише для населення. Підвищення має бути або з бюджету, або з кишені мешканця. Остаточне рішення ще не затверджене. У багатьох містах це питання вже вирішено, і всі витрати покладені на мешканців. ЖЕД деякі роботи може робити, але за ту квартплату, яку ви зараз платите, він не в силах вирішити навіть елементарні питання. Ми самі піднімаємо цю проблему, щоб кременчужани знали, що за такі гроші ГЖЕДи не можуть працювати. Я розумію, ви обурені...
- Та не розлючена я. Я знаю, ви гарна людина. Та зрозумійте, у мене вікна не зачиняються...
- Яка у вас квартира? Завтра слюсарі прийдуть...
- Та були у мене слюсарі. Кажуть, що вже нічого стругати. П’ятий поверх, будинок дає усадку.
- Та знаю я.
- Зробіть нам дах. Жедівці приходять, заливають його смолою а вона відстає. Мої сусіди з п’ятого поверху теж від цього потерпають. Хіба ми повинні на рівні з усіма платити.
- Якщо буде прийнято рішення про підвищення тарифів, то для п’ятиповерхівок і дев’ятиповерхівок будуть встановлені різні ціни. До вас прийдуть наші співробітники і особисто все роз’яснять.
- В чому проблема цього будинку ? ( запитання  редакції)
- Це старий будинок. Проходить 25 років, ми повинні робити капремонт. Все старе викидати. Нове встановлювати. За останні десять років ми капітально відремонтували лише один будинок на вул.Молодіжній. Ремонтували п’ять років. Справа в тому, що капремонт від початку не закладено у квартплату. На це мають виділятися кошти з держбюджету. У цьому році бюджет нам виділив 1,2 мільйона. Цих коштів вистачить лише на ремонти дахів та на заміни стояків.
- Чи має право сантехнік чи слюсар вимагати від мешканців окремої оплати своїх послуг? (запитання редакції)
- В жодному разі. Якщо вимагатимуть додаткової оплати, телефонуйте особисто мені (тел.: 2-12-06)  або начальнику ЖЕДу.

Тетяна Журба, вул. Гвардійська,3:
- За що ми взагалі платимо ексвитрати? Наприклад, у нас у будинку. Якщо раз на місяць буває двірник, то й добре. Жоден вентиль у підвалі не тримає. Ми платимо щомісяця по двадцять гривень, а нам нічого не роблять?
Микола Польщиков: 
- Ваша квартплата зливається з квартплатою інших мешканців, і на ці гроші ми проводимо обслуговування системи опалення, електросистеми, вивозимо сміття, робимо ремонти. Намагаємося вирішувати ті проблеми, про які ви тільки що згадували. На жаль, нинішні тарифи не відповідають нашим справжнім витратам, адже матеріали дуже дорогі. (Микола Микитович пообіцяв Тетяні Журбі, що хтось із комунальників особисто роз’яснить їй, на що витрачають усі до копійки гроші).
Григорій Машко:
- Чому не виконується закон про створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків? Якщо я хочу удвічі зменшити споживання послуг, які надають ЖЕДи, як мені це оформити?
Микола Польщиков:
- Це ви повинні впроваджувати в життя цей закон, ініціювати створення ОСББ... За останні чотири роки жодного об’єднання співвласників не було створено. Підвищення тарифів – це не моя примха. Закон вимагає від ГЖЕДів своєчасної виплати зарплати та сплати податків, а ще треба платити за електроенергію, вивезення сміття. І на це теж грошей не вистачає. Квартплата не підвищувалася з 2000 року.
- Якщо 90% зборів з населення йде на виплати зарплати комунальникам і податки, то в чому тоді сенс існування такої системи? (запитання редакції)
- Є сенс. Якщо будинок не хоче у нас обслуговуватися, хай створює ОСББ. Але ніхто з тих, хто критикує ЖЕДи, не пішов від нас.

Корабльов Андрій Петрович, вул. Сербіченка, 1-а:
- Я мешкаю на першому поверсі. Чому я повинен платити за ліфт, якщо я ним не користуюсь?
Директор підприємства “Кременчукліфт” Антипенко:
- Постанова Кабміну № 939 говорить по те, що до квартплати входить обслуговування ліфтів. Людина, що мешкає на першому поверсі, не користується і підкачкою води, але все одно це включено у квартплату, як і все інше. Переглянути питання оплати за ліфт і звільнити від неї мешканців перших поверхів можна на місцевому рівні. Якщо, як у Києві та Полтаві, депутати піднімуть руки за дотацію для мешканців перших поверхів – я буду лише “за”.
- Перші поверхи в нашому будинку не прибираються, мешканці самі прибирають по черзі, лампочки нам ЖЕД ніколи не вкручує. Про яке підвищення тарифів можна говорити?
Головний інженер КГЖЕП “Крюківське” Віктор Шрамко:
- Лампочки у під’їздах ми ставимо. Але їх крадуть! А щодо прибирання, то прибирається прибудинкова територія. На прибирання у під’їздах не вистачає коштів. Але й нові тарифи не передбачають прибирання у під’їздах. Повна собівартість утримання одного квадратного метра житлової площі складає 1 грн. 22 коп., нині ж до затвердження пропонуються нижчі тарифи, відповідно до найнеобхіднішого переліку послуг.

Щербак Євгенія Олексіївна, вул. Першотравнева, 1:
- Вдвічі підвищувати квартирну плату не можна. І не можна підвищувати взагалі. Наприклад, нашому будинку 18 років. Дах нікуди не годиться, замість того, щоб його ремонтувати, латають шматками. Хоча через кожні 12 років повинні ремонтувати. Електричну плиту в ЖЕДі ремонтувати нікому – немає там таких фахівців. В чому ж полягає елітність нашого 14-поверхового будинку? (В 14-поверхівках пропонується найвищий тариф на квартплату. – Прим. ред.)
Начальник КГЖЕП “Центральне” Сергій Ярош:
- Ремонт даху проводиться не за рахунок квартирної плати. За рахунок квартплати ми утримуємо будинок: вивозимо сміття, освітлюємо сходові клітки, забезпечуємо підкачку води – багато статей витрат. Але дахи – це капітальний ремонт житлового фонду. На моїй пам’яті повний капітальний ремонт жодного будинку не проводився. Квартплата до цих витрат жодного відношення немає. “Шматками” дах ми латаємо за рахунок квартирної плати, щоб можна було латати більше, потрібно її підвищувати. Рулон руберойду коштує 36 гривень, тонна бітуму – 1800. Ексвитрати – 18 гривень за місяць.  Щодо ремонту електроплит, то цей вид діяльності – ліцензійний. До того ж ремонт електроплит ми не в змозі нині здійснювати через низькі тарифи. Я вже сказав, що оплата йде на поточні витрати. Якщо квартплата підвищиться, то ми зможемо залучити фахівців для ремонту електроплит.
- Це пряма лінія? Я Анатолій Павлович Пилипенко, Щорса, 41. Я 30 років живу в одному будинку і ніколи не користувався послугами водопровідника. Я пропоную таке: перш ніж змінювати тарифи, треба змінити структуру оплати: аби ЖЕДи отримували гроші, коли виконають роботу. Пропоную, аби ЖЕДи направили фахівців, які б пройшлися по під’їздах і спитали, які скарги. Я не хочу, аби з мене брали гроші за невиконану кимсь роботу!
- Я головний інженер ЖЕД “Придніпровське” (Михайло Скрипник – ред.)
- Так, ви були в мене! Але потім ніхто не прийшов і не подивився! Нехай нарешті прийдуть! Я був у шести країнах у відрядженні, так порядні служби лагодять, а потім вимагають зарплату! Якщо ви мені кран відремонтуєте, я вам заплачу, якщо ні – не заплачу!
Добре. Я записав вашу адресу.
Наталя Покотило, вул. Лейтенанта Дніпрова, 48:
- Нас двічі заливали сусіди. ЖЕД не допоміг, а за укладання відповідного акту взяв 10 гривень. Чому ми платимо за довідки, хіба недостатньо квартплати?
Микола Польщиков: 
- Згідно з законодавством є чотири довідки (про стан сім’ї, у військкомат) котрі ми повинні видавати безкоштовно. А згаданий акт до відповідного переліку не входить.
- Нинішні тарифи майже повністю ідуть на виплати зарплати ЖЕДам, чому ми повинні давати комусь гроші, якщо цей хтось нічого не робить для благоустрою мого будинку? (запитання редакції)
- ЖЕДи можуть якісно обслуговувати будинки, але за це треба платити, у тому числі і на зарплати комунальникам.
- Чи не варто подумати над реорганізацією системи, провести скорочення?
- Яке скорочення? Людей і так не вистачає. На нашу мізерну зарплату ніхто не йде працювати.
- Якщо підвищать тарифи, наскільки покращиться рівень обслуговування?
- Не знаю, на це запитання зараз відповісти не можу. Все залежить від того ж двірника, від сантехніка. Якщо буде прийнято рішення про підвищення тарифів, ми гарантуватимемо певні позиції (дивись “ТелеграфЪ” № 12), всі ми не охопимо. Зараз у людей є вихід: чи пов’язувати себе з ЖЕДом, чи йти від нас.

Куди витрачається наша квартплата, читайте у наступному номері.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх