``Долар має зупинитися на позначці 5,1...`` - вважає керуючий КФ “Промінвестбанку” Анатолій Литвиненко

29.04.2005, 12:04 Просмотров: 1 107
Долар та драматичний процес його падіння – найгарячіша тема тижня. Десятки державних мужів на десятках сцен ведуть багатогодинні дебати на тему “падіння”. Але, як випливає з результатів щотижневого опитування, кременчужан хвилює відповідь на два сакраментальних питання: хто винен? Що буде далі?.
Долар та драматичний процес його падіння – найгарячіша тема тижня. Десятки державних мужів на десятках сцен ведуть багатогодинні дебати на тему “падіння”. Але, як випливає з результатів щотижневого опитування, кременчужан хвилює відповідь на два сакрамен
Фото: Дмитрий Бабец

Відповісти на ці питання погодився керуючий Кременчуцькою філією “Промінвестбанку” пан Литвиненко:
- Пане Литвиненку, хто, на вашу думку, винен в обвалі долара?
- Визначення курсу долара відносно курсу державної валюти – прерогатива Нацбанку України. Обвал стався 21 квітня, коли Нацбанк різко знизив курс долара на 14 копійок одразу. Це дуже серйозний крок.  Думаю, для темпів зниження курсу 14 копійок протягом одного дня – зависока цифра.  Як банківський працівник, я не бачу реальних економічних підстав для подібних рухів Нацбанку. Пояснення, надані у прямому ефірі головою Нацбанку паном  Стельмахом, виглядають недостатньо переконливо. Голова Нацбанку посилається на перекіс, який виник у зв’язку з тим, що держбюджет у цілому розраховували, базуючись на курсі долара 5,3. А база під поправки, внесені до бюджету, розраховувалася, виходячи з курсу 5,1. 
- Хто найбільше постраждав від обвалу курсу долара?
- Постраждали всі. І громадяни, які зберігали заощадження вдома, і ті, хто мав валютні вклади, і ті, кому в цей період конче потрібно було проконвертувати валюту. А втрати експортерів – це взагалі окрема,  дуже серйозна тема. Візьміть, наприклад, кременчуцьке підприємство-експортер  КрАЗ. Експортні контракти укладені в доларах. Вартість одиниці продукції фіксована. Припустимо,  35 000 доларів за автомобіль. Якщо вважати, що контракти укладалися з урахуванням курсу долара 5,3, то вже при курсі 5,1 підприємство  втрачатиме до 10 000 грн. з одиниці продукції. А якщо контракти передбачають річні поставки від 1000 до 3000 автомобілів, втрати сягатимуть кількох мільйонів гривень. Це лише на одному підприємстві! А у Кременчуці кілька таких підприємств-експортерів. По Україні їх десятки тисяч. При такій ситуації довгострокові контракти стають збитковими. Фінансові втрати, які сталися, назад не повернеш.
- Чи падатиме курс долара і надалі?
- Думаю, після різкого падіння настане певний стабілізаційний період. Для цього є підстави. Найближчими днями, швидше за все, скажуть своє слово експортери. Не варто забувати, що Президент несхвально оцінив дії Нацбанку. Він заявив, що не поділяє таких різких кроків для укріплення гривні. Навряд чи Нацбанк проігнорує позицію глави держави. Та й Верховна Рада почала щось робити з цього приводу. Як ви знаєте, депутат Тарас Чорновіл навіть вніс проект рішення про відставку голови Нацбанку.
- На якій позначці, на вашу думку, зупиниться долар?
- На мою думку, долар має зупинитися на позначці 5,1.  До позначки 5,3 його не повернуть – це беззаперечно.  Але 5,1 – цифра, на якій базувалися, обраховуючи фінансові потреби доповненого бюджету. Тому вона видається найбільш логічною.



 
0
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх