Кого не варто брати на роботу

26.03.2008, 13:46 Просмотров: 1 032
П’ять правил для роботодавців.
Фото: Дмитрий Бабец

Президент американської тренінгової компанії Leadership Development Ден Бобінські розробив перелік порад для роботодавців стосовно того, яких помилок вони мають уникати при прийомі на роботу нових співробітників. Зокрема він радить запам’ятати п’ять основних правил про те, кого на роботу брати НЕ слід. Прокоментувати досвід американського фахівця ми попросили психолога Крістіну Петриченко.

 

Правило 1: Не беріть на роботу родичів

«Приймаючи на роботу одного зі своїх родичів, ви автоматично берете на себе додаткові зобов’язання перед сім’єю, – стверджує Ден Бобінські. – А що, як ваш двоюрідний брат не впорається з виконанням своїх обов’язків? Звільнивши його, ви прирікаєте себе на неприємні моменти під час зустрічей з родичами. А закриваючи очі на його непрофесійність, ви ризикує втратити повагу решти підлеглих».

– Якщо ви берете на роботу родича, будьте готові до того, що ваші відносини можуть зіпсуватися, – погоджується з американським фахівцем пані Петриченко. – Родич він вам чи ні – на роботі він підлеглий, і має поводитися відповідно. Та родичі, як правило, переносять на роботу родинні стосунки. Рано чи пізно це спричинить конфлікт.

 

Правило 2: Не наймайте друзів

На думку Дена Бобінські, робота з власним другом як з підлеглим може перетворитися для вас на суцільний жах. Друзі вимагають до себе особливого ставлення – мовляв, якщо бос їхній товариш, то загальні правила не для них.

– Друг-підлеглий обов’яз-ково «взбрикне», – пояснює психолог. – Будьте готові почути від нього: «Ти до мене прискіпуєшся» або «Ти платиш мені менше, ніж я заслуговую».

Різноманітних непорозумінь вам не уникнути, а результат для вашої дружби може виявитися найгіршим.

 

Правило 3: Не наймайте ані родичів, ані друзів ваших співробітників

«Якщо Джон чи Мері досягли прекрасних результатів, це ще не означає, що їхній друг чи родич буде таким же прекрасним працівником, – стверджує Ден Бобінські. – Ви можете потім пожалкувати про те, що зробили ласку своєму підлеглому».

– Дійсно, якщо кандидат виявиться нікудишнім спеціалістом, це викликає напругу між вами та тим, хто його порекомендував, тобто тим, хто насправді є дуже цінним співробітником для компанії, – коментує пані Петриченко.

 

Правило 4. Не беріть на роботу нікого під впливом настрою

«Якщо ви берете на роботу першого-ліпшого претендента з наскоку, будьте готові до того, що скоро вам доведеться з ним попрощатися з тієї чи іншої причини», – прогнозує американський фахівець.

– Для того, щоб обрати гідного співробітника, потрібен час, – підсумовує Крістіна  Петриченко. – Поспілкуйтеся з усіма претендентами, візьміть тайм-аут, подумайте над їхніми слабкими та сильними сторонами з урахуванням майбутньої посади, а потім приймайте рішення. А хвилинний настрій – поганий радник.

 

Правило 5. Не беріть працівника з жалю

«Нехай це звучить жорстоко, але ви не маєте брати на роботу людей, яким не щастить по життю, – говорить Ден Бобінські. – Вам потрібні люди, які допоможуть компанії розвиватися, а не ті, яких компанія нестиме на собі».

– Та якщо вам конче потрібен саме цей спеціаліст, одразу проясніть з ним ситуацію на майбутнє, – радить психолог. – Мовляв, зараз я беру тебе на роботу з огляду на обставини твого життя. Та через певний строк жодних поблажок до тебе більше не буде, і ти працюватимеш, як інші. Якщо одразу чітко не розставити акценти, то такі «безталанні» швидко вилазять на голову роботодавцям.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх