Регулювальники повертаються, 40 кілометрів – відміняються

21.05.2009, 20:45 Просмотров: 2 680
Начальник ДАІ області Володимир Кравченя розповів «Телеграфу» про нововведення на дорогах....

• Як відомо, із 5 травня до Правил дорожнього руху було внесено зміни, що дозволяють водіям їздити швидше. Тому тепер ДАІ разом із дорожніми службами та комунальниками проводить обстеження вулиць Кременчука – шукають місця, де встановлені знаки обмеження швидкості до 40 або 50 км/год. За результатами цього обстеження визначать, де і які дорожні знаки слід демонтувати. Наразі можна передбачити, що знаки обмеження швидкості приберуть на вулицях 60 років Жовтня, Б. Хмельницького, Московській та Леонова.

• Боротися із заторами в часи пік кременчуцька ДАІ планує за допомогою регулювальників дорожнього руху. У Полтаві таке нововведення уже діє і дає певні результати. Окрім цього, інспекція змінила дислокацію дорожніх патрулів.

• ДАІ обіцяє зробити все, аби зменшити у Кременчуці кількість місць концентрації ДТП. Сьогодні на дорогах міста – 11 небезпечних ділянок, на яких з початку року сталося 8 ДТП (на щастя, постраждалих немає). У 2008 році таких небезпечних місць було 16. Минулого року ДАІ намагалася упорядкувати дорожній рух на таких ділянках, а саме: в кожному місці нанесено дорожню розмітку; замінено та встановлено нові дорожні знаки; реконструйовано чотири світлофори, а також побудовано новий світлофор на перехресті вулиць 60 років Жовтня – Щорса.

• Із 2010 року власники всіх мопедів, незалежно від об’єму двигуна, мають зареєструвати своїх «залізних коней». Поки ж усі водії скутерів обов’язково мають їздити в мотошоломах.

• У найближчі місяць-півтора МРЕО планує повністю оновити клас складання іспитів: модернізувати комп’ютерну мережу та встановити нові завдання для бажаючих отримати права.

... про свою незгоду з суддями щодо рішень проти «Візира», і про те, як ДАІ боротиметься із пробками на автошляхах Кременчука.

«За стоянку на тротуарах я вимагатиму максимального штрафу!»

Підполковник міліції Володимир Кравченя став начальником Управління Державтоінспекції в Полтавській області ще у січні 2008 року. З того часу пан Кравченя жодного разу не зустрічався із репортерами «Кременчуцького Телеграфу» і майже не давав інтерв’ю місцевій пресі. Однак ми вирішили змінити ситуацію і самі запропонували пану полковнику зустрітися. Він не відмовився і докладно відповів на всі наші запитання. Перше з них стосувалося скандально відомого приладу «Візир», чиє всевидяче око вже кілька місяців не дає спокою ані українським водіям, ані адвокатам, ані самим інспекторам. Сотні судових позовів, купи наукових доказів «за» і «проти» використання приладу. І останній резонансний випадок, коли мешканець Кобеляцького району таки довів у суді, що методи визначення швидкості автомобілів за допомогою «Візира» не гарантують об’єктивності. Позивач – приватний підприємець, житель села Білики – вимагав скасувати штраф у 300 грн, накладений на нього співробітниками Кобеляцької роти ДПС за перевищення швидкості. Кобеляцький райсуд позов задовольнив.

– Володимире Федоровичу, на вашу думку, чи не слід відмовитися від «Візіра»?

– Прилад «Візир» уже більше трьох років використовується і в Росії, і в Казахстані. В Україні цей прилад сертифіковано. Тому вважаю, що його треба використовувати і надалі. І якщо державна система працює, то не розумію позицію суду, який скасовує рішення щодо «Візіра». Для мене це незрозуміло. Там чітко передбачена фотографія, і все очевидно.

– Але ж інколи інспектори ДАІ знімають «Візіром» таємно...

– Ви знаєте, ніяким законодавчим актом не передбачений спецнапис (спеціальне графічне попередження на дорозі – ред.), що вас буде знімати «Візир». У нас є три види нагляду за дорожнім рухом: прихований нагляд, змішаний та відкритий. Прихований нагляд офіційно дозволений усіма нормативними документами. Звісно, це непопулярна міра, але... Нагадаю, міністр Юрій Луценко заборонив знімати «Візиром» зі звичайних машин із цивільними номерами. Але є службові машини з «синіми» номерами, так ось із них знімати можна. Що ми зараз і робимо. До речі, ми створили в Кременчуці окрему роту ДПС, і у місті покращилася дисципліна, зменшилася кількість ДТП.

– А як ви оцінюєте роботу ДАІ Кременчука за п’ятибальною шкалою?

– Я задоволений роботою ДАІ Кременчука. Місто працює на тверду «четвірку», бо на «п’ять» працювати неможливо – така в нас робота. Начальник кременчуцької ДАІ Олександр Хрестовий – на своєму місті. У вас працює єдина команда. Із Кременчука надійшло лише 5 скарг на незгоду з діями ДАІ, тоді як по Полтаві – 38 скарг з початку року. Це говорить про професійну грамотність.

– Але команда – командою, а забезпечення ДАІ все одно кульгає...

– Так. Нам не вистачає техніки. Загалом бюджетними асигнуваннями не передбачено закупку нової техніки, тому зараз ми звертаємося до голів рад, і нам ідуть назустріч. Активно сприяє і мер Кременчука Микола Глухов. Ваша влада придбала нам мотоцикли, які незабаром ви таки побачите на автошляхах міста. Допомагають і підприємства. Наразі нам найбільш бракує машин і мотоціклів. За розрахунками, слід купити 30 машин, аби ми були більш-менш забезпечені технікою. Щодо питання підвищення професійності інспекторів ДАІ, то ми постійно над цим працюємо.

– Наприклад?..

– Тепер кожен інспектор ДАІ вміє надавати першу меддопомогу. Всі вони пройшли спецнавчання у Полтавській медакадемії.

– А як щодо якості підготовки самих водіїв, бо інколи кажуть, що зараз «права за сало купують»?

– Останнім часом якість підготовки водіїв значно покращилася. Із першої спроби зараз здають теорію як правило не більше 40% – раніше цей показник був значно більшим. Ми постійно проводимо перевірку здачі іспитів. Крім того, в автошколах збільшено кількість навчальних годин, більше часу стали приділяти вивченню правил дорожнього руху.

– Схоже, в Кременчуці не всі знають правила, бо стоянка машин на тротуарах – то справжнє лихо.

– Це порушення, з яким ми жорстко боремося. Для стоянок є спеціально відведені місця. За стоянку на тротуарах я вимагатиму максимального штрафу! Це – моя позиція як керівника. Якщо водій порушує правила свідомо, то до нього також буде принциповий підхід. Якщо ж він попадеться тричі на будь-якому порушенні, буде відправлений на перевірку знань Правил дорожнього руху. Знаю, що у вас, наприклад, часто машини стоять на тротуарі по вулиці Леніна. Приділимо цьому значну увагу!

– Щодо вулиці Леніна – це, взагалі, окреме питання. Мер постійно критикує ДАІ за те, що цією вулицею автівки гасають, не зважаючи навіть на заборону їзди у нічний час. А нещодавно там взагалі змінили знаки і офіційно дозволили рух уночі…

– На вулиці Леніна були встановлені дорожні знаки «В’їзд заборонено» із зазначенням годин (із 19.00 до 06.00), протягом яких діє заборона руху для всіх транспортних засобів. Мешканці будинків, розташованих у зазначеній зоні, не могли, не порушуючи Правил дорожнього руху, під’їхати до своїх осель. Згідно з розпорядженням міськвиконкому, ці дорожні знаки були замінені на дорожні знаки «Рух заборонено», дія якого не розповсюджується на транспортні засоби, що обслуговують громадян чи належать громадянам, які проживають або працюють у цій зоні. Зазначу, що з початку року інспекторами ДАІ за порушення ПДР на вулиці Леніна було оштрафовано близько 450 водіїв. Найчастіше вони порушували правила обгону або проїзду на перехресті, рухалися на заборонений знак чи були напідпитку.

– Безліч нарікань кременчужан стосується роботи маршруток. Мовляв, вони то набивають салон «стоячими» пасажирами, то летять, як на перегонах...

– Наразі ми просимо транспортну інспекцію анулювати у порушників правил дорожнього руху 25 ліцензій на право перевезення пасажирів. Частіше за все водії зупиняють маршрутки у невстановлених місцях, порушують правила їзди, графіки і маршрути руху. На сьогодні нам відомо, що двоє перевізників позбавлені ліцензій. Ще чотири-п’ять справ – у стадії вирішення. Ми і надалі контролюватимемо маршрутників.

– Днями у країні вступили в дію нові режими руху – тепер водії зможуть їздити швидше. Ви підтримуєте таке нововведення?

– Як керівник ДАІ, я ставлюся до цього негативно. Якщо увесь світ та вся Європа зменшують швидкість, у нас чомусь, навпаки, збільшують. Досвід європейських країн (де стан доріг набагато кращий, ніж в Україні) у питаннях обмеження швидкісних режимів транспорту доводить, що в населених пунктах дозволена швидкість становить від 48 до 60 км/год, за межами населених пунктів (дороги загального користування) – від 70 до 100 км/год, на автомагістралях (автобанах) – від 90 до 130 км/год (див. таблицю). У будь-якому випадку, інспектори ДАІ готові контролювати безпеку руху на дорогах.

Обмеження швидкості авто у деяких країнах Європи (км/год)

Цифри

• 55 тис порушень правил дорожнього руху виявлено з початку року інспекторами ДАІ в Полтавської області. Накладено штрафу на 12,5 млн грн, стягнуто 8 млн грн.

• 8 тис 697 порушень правил дорожнього руху виявлено у Кременчуці. Накладено штрафів на 1 млн 988 тис 154 грн, сплачено штрафів на суму 915 тис 266 грн.

Швидше, але за правилами

Із 5 травня в Україні діють нові Правила дорожнього руху що регулюють обмеження швидкості.

Швидше, але за правилами

Із 5 травня в Україні діють нові Правила дорожнього руху що регулюють обмеження швидкості.

Швидше, але за правилами

Із 5 травня в Україні діють нові Правила дорожнього руху що регулюють обмеження швидкості.

 

Фото Юрія СТАРЧЕНКА, начальника сектору зв’язків із громадськістю ДАІ Полтавської області



 
0
Автор: bulashev
Теги: правила
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх