"Дом, который построил ЖЭК"

8.04.2005, 11:04 Просмотров: 1 354
Підвищення тарифів за послуги ЖЕПів, цього разу, здається, неминуче. Нам пояснюють, що платити треба, що кількість наданих послуг має відповідати їх вартості. Але у кожного мешканця жедівського будинку час від часу з’являється думка: “На що ЖЕПи витрачають нашу квартплату, куди ідуть кошти?” “ТелеграфЪ» з’ясував це на прикладі ГЖЕП “Центральне”..

Сергій Ярош, директор ЖЕП “Центральне”: “Плата повинна відповідати кількості та якості послуг”

- Підвищення тарифів дасть нам можливість зберегти той рівень послуг, який є на сьогодні. Якщо ми не підвищимо тарифи, то не зможемо працювати далі. Ми стоїмо перед фактом: тарифи на вивезення сміття зростають у 2,5 раза, послуги аварійної служби та ліфтоуправління дорожчають удвічі. Ми повинні підвищувати мінімальну заробітну плату. А у нас у двірника та молодшого технічного персоналу до цих пір оклад 237 гривень. Ми розуміємо, що населення наші проблеми не турбують, але  оплата повинна відповідати кількості і якості послуг.
- Як зробити так, щоб населення було задоволене вашою роботою?
- Можливо, це станеться тоді, коли здійсниться щось неймовірне – відбудеться капітальний ремонт усіх будинків, які цього потребують. На сьогодні з 212 житлових будинків, які ми обслуговуємо, 84 потребують повного капітального ремонту із заміною трубопроводів холодної та гарячої води, сантехнічного та електротехнічного обладнання, газових плит, повної заміни мереж центрального опалення, упорядкування дитячих майданчиків. У нашому фонді 40 ветхих будинків, з них 11 – зведені до 1900 року і мають вкрай незадовільний стан. 120 будинків потребують капітального ремонту м’якої покрівлі. Цей список нескінченний. А капітальний ремонт не закладено у тариф. Населення платить ЖЕПам лише за профілактичний та поточний ремонт. Якби капітальний ремонт робився вчасно, ми б виїздили лише на аварійне обслуговування. А так одну дірку на даху залатав, інша утворилася, а ЖЕП винен.
- На ваш погляд, що має змінитися у роботі ЖЕПів?
- Підхід потрібен інший. Я бачу свою роботу з населенням за схемою замовник-підрядник. Тоді не виникатиме питання: “А за що ми платимо?”
- Але для цього треба буде створити ОСББ у кожному будинку, тоді мешканці звертатимуться до вас за конкретними послугами... А ви скоротите свій штат до необхідної кількості висококваліфікованих спеціалістів, які виконуватимуть підрядну роботу.
- Не знаю, наскільки це реально. Адже висококваліфікованому фахівцю треба платити чималу зарплату. Скорочення штатів до економії не призведе. А в результаті я не матиму кого послати за екстреним викликом. До того ж при такій системі ми призведемо наш житловий фонд до загибелі. Адже ЖЕПи не лише обслуговують будинки. Ми слідкуємо за їх технічним станом. Аварійні тріщини у конструкціях непомітні неспеціалісту.
- Здається незрозумілим, чому значна частина коштів, отриманих ЖЕПом від населення, витрачається на заробітну плату жедівцям, а не на матеріали?
- По чому судять про роботу ЖЕПу – по роботі двірників. А їм для прибирання потрібна мітла і зарплата. Ми надаємо такі послуги, в яких собівартість праці – ледь не основна витратна частина.

Андрій Горгола, колишній начальник УЖКГ: “Державна система є затратною і застойною”

- На мій погляд, житловики топчуться на місці вже кілька десятків років. Система обслуговування житла, що була створена за радянських часів, як і вся колишня державна система, є затратною і 'застійною' за своєю суттю. Але державна система принципово міняється відповідно до вимог часу, а система обслуговування житла - ні. За час існування України як незалежної держави у сфері житла відбулися докорінні зміни. Майже все житло вже роздержавлене. Але, хотіли як краще, а сталося, як завжди. Квартирами володіють люди, а дахами, підвалами, сходами, прибудинковою територією - держава. Господар повинен бути лише один. І ним вже не буде держава. Не для того вона роздавала квартири, щоб їх потім вилучати. А людям не треба намагатися обдурити державу, тому що обдурені будуть самі.
Ось вам, будь ласка, підвищення тарифів! Вони будуть підвищені! Це об'єктивно, адже державою підвищена мінімальна заробітна плата, що її отримують основні працівники КГЖЕПів - двірники. Я впевнений, що народ 'проковтне' це підвищення. Ще я впевнений, що це підвищення не останнє. Привід для цього завжди знайдеться.
Пропоную замислитися, кого зачепить це підвищення? Тільки тих, хто житлом пов'язаний з державою. Чи хвилює це підвищення людей, що мешкають у приватному секторі? В кооперативному будинку? В ОСББ? Здається - ні. Ці люди дійсно вільні і незалежні. Я повністю згодний з начальником УЖКГ Польщиковим: або не останнє підвищення тарифів, або вихід будинків з-під юрисдикції КГЖЕПів. Переконаний, що втрата будинків КГЖЕПами здешевить та покращить якість обслуговування. До того ж для покриття попиту на послуги з обслуговування житла у цій сфері з'явиться приватний бізнес, конкуренція. Я стверджую, що професіонали від УЖКГ та КГЖЕПів не зацікавлені у впровадженні ринкових механізмів для обслуговування житла. Шукають не можливості справжнього реформування системи, а виправдання своїй роботі. Намагаються лише довести, що цього не може бути, тому що цього не може бути ніколи. Це продовжуватиметься доти, доки люди не візьмуть керування будинком у свої руки. Держава вже давно створила необхідну для цього законодавчу базу. Слово за власниками квартир.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх