Гей, маленький, я тебе з’їм!

24.11.2005, 15:11 Просмотров: 988
Кременчук атакують торговельні гіганти. Вже сьогодні у нас працює 15 супермаркетів. Війна в регіонах між дрібним та великим бізнесом неминуча. За прогнозами фахівців, процес перерозподілу сфер впливу між ними закінчиться приблизно за два-три роки.

“Кременчук -  дуже цікаве місто для всеукраїнських торговельних мереж, – розповів “Телеграфу” Олександр Биков, заступник мера міста з питань торгівлі. – Цей феномен пояснюється дуже просто. Наше місто, з населенням трохи більше 230 тисяч чоловік, дає неабиякі прибутки. За результатами роботи, за останні дев’ять місяців поточного року Полтавська область на другому місці після Києва. А 70% прибутків нашої області – заслуга Кременчука. Крупні підприємці, звичайно, в курсі цих тенденцій, вони спрямовують свій капітал туди, де він гарно працюватиме”.
Столичні світлі голови оцінюють не лише купівельну спроможність регіонів, а й їх потенціал. У нас він чималий. Опосередкованою ознакою нашої заможності є той факт, що на чотирьох кременчужан – один автомобіль (зі слів Олександра Бикова за інформацією ДАІ). Недарма ж у Кременчуці відкрили свої маркети “АТБ”, “Еко”, “Сільпо”. Незабаром очікується відкриття “Гіпермаркету” на під’їзді до селища Молодіжне. За словами Олександра Бикова, це буде перший в Україні та другий в СНД маркет французької мережі “Жак”, загальною площею 17 тисяч квадратних метрів. У ньому будуть представлені товари з усього світу, більше 40 тисяч найменувань: продукти, товари для побуту, одяг та інше. У Кременчук тривалий час намагається “прорватися” торгова мережа “Біла-Україна”. Переважна більшість магазинів побутової техніки теж представляють всеукраїнські торговельні мережі.
Усім цим гігантам у Кременчуці вистачає і місця, і покупців.

Перший в Україні та другий в СНД гіпермаркет французької мережі “Жак” скоро відкриється у Кременчуці

Серед продавців побутової техніки буде війна
Першими в Кременчук прийшли супермаркети електроніки.
“У мене спочатку був звичайний магазин побутової техніки, – згадує Юрій Шаповалов, регіональний директор торговельної мережі “Фокстрот”. – Дуже вчасно я разом з іншими оптовими покупцями побутової техніки, які отримували товар від одного постачальника, зрозуміли, що треба об’єднатися і зробити спільний бренд. Ми згуртувалися навколо міцного столичного ядра – оптової фірми. Вона отримала розгалужену роздрібну мережу, ми – надзвичайно вигідні закупівельні ціни та прямі контакти з виробниками. Ті кременчуцькі підприємці, з якими я колись починав, які тоді складали мені конкуренцію, опинилися далеко позаду, залишившись провінційними магазинами. Мушу сказати, що торгівля побутовою технікою все більше глобалізується. Не так давно російську торговельну мережу, яка працює і в Україні, у тому числі і в Кременчуці, викупив провідний світовий оператор торгівлі побутовою технікою. Важко прогнозувати, як поведе себе світовий оператор на українському ринку. Ймовірно, розпочнеться серйозна цінова війна. Покупець, безумовно, від цього виграє. А от деякі торговельні мережі, можливо, будуть поглинатися конкурентами”.
На думку Юрія Шаповалова, у сфері торгівлі побутовою технікою виживуть лише ті дрібні підприємці, які мають вузькоспеціалізовані магазини. Наприклад, магазини оргтехніки, магазини кондиціонерів та інше. Такі магазини можуть втриматися за рахунок винятково професійного підходу до роботи з покупцем.

Деякі торговельні мережі будуть поглинатися конкурентами

За продуктами з візком
Головний менеджер супермаркету “АТБ” в Кременчуці Інна Волошина впевнена, що дрібні магазини не здатні створювати належної конкуренції супермаркетам всеукраїнських торговельних мереж. Це стосується і роздрібних цін, і пропускної потужності. “Коли покупець заходить у маленький магазин і бачить чергу, це його відштовхує. Коли покупець заходить до нас, він отримує можливість походити між прилавків, взяти товар своїми руками, самостійно, не поспішаючи, перевірити термін його придатності для використання. Розрахунок за допомогою сканера, електронні ваги та чек дають споживачеві впевненість у тому, що його не обрахували”.
Тетяна Дуканич, керуюча супермаркетом “Сільпо” в Кременчуці, покладаючись на свій багаторічний досвід роботи в торгівлі, запевняє, що виживуть лише ті дрібні продуктові магазини, які пропонуватимуть продукцію, не представлену гігантами.
Олександр Биков, заступник мера міста, впевнений, що так звані “прибудинкові”  магазинчики завжди будуть потрібні кременчужанам, адже заради одного йогурту чи двохсот грамів ковбаси у супермаркет в іншу частину міста ніхто не їхатиме. А от кременчуцьким торговельним мережам, на думку Олександра Івановича, буде складніше. Загальноукраїнські гіганти основний удар наносять саме їм. “У цій ситуації підприємцям не варто забувати, що окрім ціни та асортименту, покупців цікавить якість продуктів харчування, – нагадує Ольга Маслак. – Я неодноразово спостерігала, як люди, зробивши основні закупки у супермаркеті, прямують у магазин кременчуцького підприємця за більш якісними ковбасними виробами”.

Заради одного йогурту чи двохсот грамів ковбаси у супермаркет ніхто не їхатиме

Незаймана цілина
Кременчуцькі магазини одягу, взуття, дитячих товарів, парфумерії та косметики не мають конкурентами всеукраїнських гігантів. Щоправда, рік тому у нашому місті з’явився перший брендовий магазин одягу європейської мережі “SELA”. Директор кременчуцького магазину “SELA” Наталя Музика впевнена, що згодом кременчужанам запропонують свою продукцію й інші світові бренди одягу. “Наші покупці вже вибагливіші, ніж раніше, щодо якості, стилю одягу та сервісу. У нас же в основному пропонують “made in Turkey” та Одесу. Це триватиме недовго”.
Юрій Шаповалов, директор торгівельного центру “Фокстрот”, переконаний, що протягом року в Кременчуці з’являться брендові магазину одягу: “Наші підприємці даремно не поспішають пропонувати кременчужанам, які їздять за  “нетурецькою” сукнею чи костюмом у столицю, товар відповідного класу в Кременчуці”.
На думку економіста Ольги Маслак, конкуренції з гігантами не варто особливо боятися продавцям взуття та меблів. Ці види торгівлі залишаться малому та середньому бізнесу.

“Потребителю хорошо, а предпринимателю плохо”...
“Процес перерозподілу сфер впливу в регіонах між великим та дрібним бізнесом неминучий, – стверджує Ольга Маслак, доцент економічних наук, завідувач кафедри економіки Кременчуцького державного політехнічного університету. – Це зумовлено законами ринкової економіки. У роки становлення бізнесу капітали формуються у великих містах. В регіонах торгівля, зазвичай, залишається дрібною або сягає середніх масштабів. Накопичивши капітал, великі підприємці вкладають його в розвиток мережі, завойовують нові ринки, притискаючи регіональний дрібний та середній бізнес. Останнім конкурувати з гігантами нелегко, адже  крупні підприємці беруть товар більшими оптовими партіями за набагато нижчу закупівельну ціну. Це дає їм можливість “гратися” з роздрібними цінами, певний вид товару свідомо віддавати “у мінус”, а заробляти на іншому. У Кременчуці торговельні гіганти відкрито з’явилися десь три роки тому. Ще приблизно стільки ж часу триватиме перерозподіл сфер впливу між малим і середнім бізнесом. Коли ринки поділяться, ситуація стабілізується”.
Прихід у наше місто великої торгівлі має як позитивні, так і негативні наслідки. Негативні, в основному, зачіпають інтереси кременчуцьких приватних підприємців, залишаючи їх без покупців, а значить, і без прибутків. Це підтверджує власник одного з невеликих магазинів побутової техніки: “Навіть за умови нормальної торгівлі, тобто достатньої кількості проданих у місяць телевізорів та пральних машин, я останнім часом заробляю менше, ніж раніше. Щоб вижити, я змушений продавати дешевше, ніж ці гіганти. А оптові ціни для мене завжди залишатимуться значно вищими, ніж для всеукраїнських торговельних мереж, які працюють прямо з виробниками. В результаті – мій заробіток мізерний. Виходу із кризи я не бачу. Мій магазин – це все, що в мене є. У бізнес вкладено не сотні, а тисячі доларів. Боюсь, щоб не вийшло так, що мої витрати на утримання магазину почнуть перевищувати мої прибутки. Зароблені тяжкою працею гроші пройдуть крізь пальці, як пісок”.
Позитивним наслідком появи у Кременчуці гігантів торгівлі є створення робочих місць, широкий асортимент представлених товарів, зростаюча  конкуренція між торговельними підприємствами, боротьба за покупця, в якій споживач завжди виграє.

P.S. У той час, коли ми радіємо інвестиціям у наш регіон, появі нових великих торговельних мереж, так звані антиглобалісти в Америці б’ють вітрини “Макдональдсів”. Кажуть “ні” – “Кока Колі”, “так” – ароматному трав’яному чаю, зібраному власноруч господаркою невеличкої кав’ярні. Частина західного світу, в основному молодь, проти глобалізації – об’єднання виробничо-економічних потужностей планети, в результаті якого з’являються безперечні монополісти, а індивідуальна людська праця втрачає цінність.

Залишитися живим
Головне завдання дрібних підприємців, які опинилися під тиском всеукраїнських торговельних гігантів, – вижити. В зв’язку з тим, що асортимент та закупівельні ціни, які має великий бізнес, для дрібного підприємця недосяжні, необхідно шукати інші шляхи:
· Пропонувати споживачам оригінальні, не представлені гігантами товари та послуги. Наприклад, магазину побутової техніки, ймовірно, корисно було б переорієнтуватися на продаж дуже недорогих марок, якими гіганти нехтують.
· Велику увагу приділяти роботі з персоналом. Для певної категорії покупців високий сервіс не менш важливий, ніж низька ціна.
· Стати сімейним магазином, коли за прилавком дружина та старша донька. І прибуток залишиться в сімейному бюджеті, і якість обслуговування клієнтів покращиться: не себе всі працюють краще, ніж на господаря.
· Збільшувати години роботи. Так званим “прибудинковим” продуктовим магазинам варто працювати цілодобово.
· Формувати асортимент з огляду на інтереси постійних покупців: “Минулого разу ви купили у нас сріблястий холодильник, спеціально для вас ми привезли пральну машину, цього ж кольору, у такому ж стилі”; “Ви ж так любите йогурт з полуницею, спеціально для вас нам його щодня привозять... найсвіжіший”.
· Започатковувати новий бізнес у сфері, де гіганти не створять вам конкуренції.
· За наявності певного капіталу, “лягти” під вже існуючу торговельну мережу. Стати дистриб’ютором чи представником якоїсь торговельної марки.

Тут гігантам не пройти
Вашій увазі сфери бізнесу, де  зазвичай, не з’являються гіганти:
· перукарні
· майстерні з ремонту взуття, годинників та інше
· дизайнерські ательє
· агенція гувернанток та домогосподарок
· приватний дитячий садочок
· оригінальні ідеї, бізнес, пов’язаний із захопленнями господаря

Гігантоманія по-кременчуцьки
Ми пропонуємо вашій увазі таблицю привабливості тієї чи іншої сфери торгівлі для всеукраїнських мереж. “Зірочки” показують кількість гігантів, які увійшли в Кременчук, а не кількість маркетів, які вони в нашому місті відкрили (деякі мають по два і більше). Як нам повідомили у виконкомі, спеціальної статистики, яка б показувала співвідношення гігантів і дрібного бізнесу в Кременчуці, не існує. Отже, ці дані основані винятково на дослідженні вивісок “Телеграфом”.
Побутова техніка * * * *
Продукти   * * *
Оргтехніка *
Засоби мобільного зв’язку * * *
Одяг * *
Взуття *
Спорттовари *
Побутова хімія * *
Меблі *



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх