«Швидка» не виїхала на виклик

4.10.2007, 17:10 Просмотров: 1 568
9-річна дитина залишилася без адекватної медичної допомоги. Про цей випадок «Телеграфу» розповіла постійна читачка. За даним фактом керівництво «швидкої» проводить службове розслідування..

«Впервые за 16 лет материнства обратилась за помощью в «скорую» 21 сентября в 22 часа вечера, у младшего ребенка была температура 39.6 – в течение дня сбить не получалось. Врач отказалась ехать и посоветовала дать анальгин…» SMS-повідомлення такого змісту «ТелеграфЪ» отримав і надрукував у минулому номері. Ми вирішили перевірити, чи могло таке трапитися і як?

Ось що розповіла наша постійна читачка Алла К., мати 9-річного Сашка:
-  Того дня мені зателефонували  зі школи і попросили забрати сина. Він був блідий, аж зелений і ледь пересував ноги. Температура підвищувалася, ми намагалися боротися з хворобою власними  силами: дали жарознижуюче, розтерли розчином оцту – надали першу допомогу. Але  нічого не допомагало. Температура все підвищувалася. Коли о десятій годині вечора температура сягнула 39,6, ми захвилювалися, адже ніч була попереду. Я бачу – синові зовсім зле, він увесь зелений, а вже траплялося, що при високій температурі Сашко непритомнів. Я сказала чоловікові, щоб викликав «швидку» - до цього я й не зверталася ніколи, хоча старшій доньці вже 16 років - якось самі справлялися. Чоловік зателефонував. Я чую - розмова виходить якась дуже довга,  і ніхто навіть адресу не запитує. Я почала нервувати і взяла слухавку сама. Мені сказали, що запросять до телефона педіатра, і лікар почала зі мною розмовляти. Порадила розкрити дитину і не міряти температуру під теплою ковдрою. Але ж мені теж не 17 років, і я сама це все розумію! Я сказала, що звертаюся тому, що нічого не допомагає, а температура підвищується. Я ж не лікар, не можу визначити – а раптом у дитини щось серйозне? Запалення легенів, наприклад? Я запитую: «Чому ви не хочете приїхати?» Відповіді немає. Людина мовчить. Мені аж якось ніяково стало… я поцікавилася, невже так викликів багато? Мені відповіли, що так, порадили дати півтаблетки анальгіну і сказади, що дитині у дев’ять років взагалі не треба збивати температуру 39 градусів. Я взагалі цього не зрозуміла. Ну добре – 37 градусів, організм бореться з хворобою, але ж коли температура добирається до 40? Я зрозуміла, що до нас ніхто не приїде, спитала, чи можу я ще зателефонувати, якщо синові стане гірше. Мені сказали, що можу подзвонити.  От і вся розмова. До двох годин ночі я боролася з температурою, аж доки вона почала спадати. Потім висока температура трималася ще два дні, але до лікаря я вже не зверталася. Була ображена через те, що «швидка» не виїхала на мій виклик. Ми живемо на Першому Занасипі, це зовсім поруч зі станцією швидкої допомоги. Невже не можна було виїхати?.. Коли я розповідаю ці історію своїм знайомим, мені кажуть, що це є натяком – звертатися до приватної «швидкої». Але ж не кожен у змозі оплатити її виклик…

Наступного дня Алла  хотіла звернутися до «швидкої» зі скаргою, але потім якось перегоріло. Та й не до того було – самотужки лікувала дитину. У її ситуації відомий заклик медиків не займатися самолікуванням виглядає якимось блюзнірством. Єдине, що встигла зробити мати 9-річного сина, – відіслати повідомлення до SMS-експерт «Телеграфа».
Як могло трапитися, що «швидка» проігнорувала виклик? І чи зафіксований він взагалі, якщо в жінки не спитали навіть адресу? Цими запитаннями разом із  нашою читачкою ми поцікавилися у  керівництва станції швидкою допомоги.

«Я особисто розберуся з цим випадком»,

Ігор Дубницький, головний лікар станції швидкої допомоги

пообіцяв Ігор Дубницький, головний лікар станції швидкої допомоги
- Якщо підходити формально, то температура не є підставою для екстреної медичної допомоги, яку надає «швидка». Виклики з високою температурою обслуговує невідкладна допомога у поліклініках за місцем проживання. Але в даному випадку, оскільки була пізня година, виклик був цілком  обгрунтованим, до дитини слід було виїздити, - визнав  Ігор Дубницький. – Ми розберемося із лікарем, який того дня чергував. Наразі на станції «швидкої» йде ремонт, і тому архіватор мовних повідомлень вимкнений. Але загалом у звичайному режимі на плівку записуються абсолютно всі повідомлення, які надходять від людей.  Фіксуються навіть частки секунди. Вжеи були випадки і коли ми були неправі, і коли були неправі ті, хто викликав «швидку». За допомогою архіватора ми можемо з’ясувати деталі будь-якої конфліктної ситуації.
- До котрої години працює невідкладна допомога у поліклініках?
- До 22 години, після цього часу допомогу надає лише «швидка», вона виїжджає на виклики. Але окрім цього існують і консультації за телефоном. Консультує старший лікар зміни. Кожен може зателефонувати 2-50-33 і отримати консультацію, і багато людей користується цією послугою. Старший лікар зміни приймає рішення, направляти бригаду на виклик чи не направляти. Але в будь-якому випадку людині повинні були порадити викликати «швидку», якщо стан здоров’я не поліпшиться. Розумієте, якщо ми візьмемо на себе всіх температурних хворих, то ми не зможемо обслужити всі виклики.
- Але ж температура теж буває різною. Які виклики все ж має обслужити «швидка»?
- Якщо температура вища за 39 градусів. Але ми цікавимося  не лише температурою, а й загальним станом людини: болями та іншим.



 
0
Автор: donchenko
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх