«Фура виїхала з туману, пробила загорожу і полетіла у Дніпро... Вона падала, як в уповільненій зйомці...»

10.11.2005, 16:11 Просмотров: 1 862
У вівторок вранці, 8 листопада, з Крюківського мосту впали вантажівка та мікроавтобус.
Обидва водії загинули. Врятуватися вдалося лише пасажиру вантажної фури. Причин аварії називають кілька: водій фури заснув за кермом; у нього були проблеми зі здоров'ям; авто мало несправності, а ще – слизьку дорогу.
Фото: Дмитрий Бабец

У вівторок кременчужани, які зранку прямувати через Крюківський міст, могли бачити повалену огорожу мосту, численні автомобілі рятувальників, ДАІ, оперативних служб міста та високопосадовців... Перше, що прийшло в голову – почав руйнуватися міст. Але, як з'ясувалося згодом, там трапилося 'ЧП' не меншого масштабу. З мосту в воду впала вантажна фура. З висоти приголомшені люди могли бачити дах кабіни вантажівки та кузова. За попередньою інформацією, ДТП трапилося на початку сьомої ранку. Мерседес-тягач рухався з Києва на Дніпропетровськ з вантажем будівельних матеріалів. Було встановлено, що вантажівка спочатку вискочила на зустрічну смугу руху та кілька разів вдарилася об металеві ферми мосту. Потім вона повернулася на свою смугу і, знову виїхавши на зустрічну смугу руху, пробила колесовідбійник, перила і злетіла у воду. З двох чоловік, що знаходилися в кабіні, рятувальникам водолазно-рятувальної станції вдалося врятувати одного – пасажира вантажівки.

'Все було, як в уповільненому кіно...'

Працівник міськводоканалу Олесь Беленкін того ранку на своєму мопеді поспішав на роботу. Пригода трапилася майже на його очах.
“Зранку 8 листопада на своєму мопеді я їхав по Крюківському мосту на роботу. На годиннику було десь о пів на сьому ранку. Над річкою висів густий туман. Видимість була обмежена. На підйомі мосту мене обігнав мікроавтобус “Форд”, водій якого летів наче на пожежу, а згодом і біла “Газель”. Ближче до середини мосту “Газель” почала гальмувати. Я здивувався: навіщо було обганяти, аби потім різко гальмувати?! І тут я побачив, що з центру міста, мені назустріч, їде фура і надто притискається з боку пасажира до колесовідбійника. Раптом фуру починає розвертати поперек дороги. Задні колеса гальмують, але машина не вивертається від заносу... Потім вона, через пробитий колесовідбійник та перила, спокійно, наче в уповільненій зйомці, падає у Дніпро. Все трапилося за якихось секунд дванадцять”, – так описує трагедію репортеру “Телеграфа” Олесь Беленкін. – Я зупинився. Відставивши мопед, зателефонував до міліції та повідомив про пригоду. Поки вирішував чи стрибати у річку рятувати людей чи ні з води, на дах вантажівки, виліз чоловік і почав озиратися навколо. Я закричав, що зараз йому допоможуть рятувальники. Спочатку чоловік мовчав, а потім почав волати про допомогу”.

Вантажівка плюс мікроавтобус

Понівечену маршрутку дістають з дна Дніпра. Стає зрозумілим, що в ній немає пасажирів. Однак знайдено тіло водія
Фото: Дмитрий Бабец

Олесь Беленкін на той час нічого не знав про ще одну машину, яка за кілька секунд до цього теж “стрибнула” в Дніпро. Він дещо (можливо на долі секунд), відволікся і не весь час спостерігав за ситуацією на дорозі. Саме у цей час вантажівка штовхнула у річку пасажирський мікроавтобус “Форд”.
Однак зранку про мікроавтобус не знали ані рятівники, ані водолази. “Форд” впав у річку на глибину до 12 метрів. Без спецзнаряддя водолази не могли бачити на такій глибині автомобіль. Першим забив на сполох в.о. начальника міського управління МНС України в Полтавській області Сергій Геращенко. Його здивували плями масла, що інколи з'являлися на поверхні Дніпра на відстані 20-30 метрів від затопленої машини. Згодом течія винесла на поверхню бланки путівок та маршрутних листів на маршрут “3Д”. Водолази знову обстежили дно і виявили пом'яту автівку. Було це близько опівдня. За попередніми даними, вантажівка сильно вдарила в ліву передню частину мікроавтобуса і разом вони, пробивши колесовідбійник, полетіли у водяну прірву. Але 'Мерседес' впав на насип опори моста, а 'Форд' закинуло на глибину.

Винирнув зі смерті

Проекційна схема ДТП
Фото: Дмитрий Бабец

Пасажир вантажівки, який зумів врятуватися, перші кілька годин після цього перебував у шоковому стані, тож нічого не міг розповісти пресі. Схоже, у стресовій ситуації у 23-річного чоловіка спрацював інстинкт самозбереження. Згодом він розповів міліціонерам, що по дорозі заснув. Коли вже рухалися мостом, почув скрегіт і прокинувся. Розплющив очі у той момент, коли авто вже летіло у воду. Він встиг відчинити двері кабіни та вистрибнути... Далі хлопець, який, без сумніву, 'народився в сорочці', нічого не пам'ятає. Лише каже, що не зрозуміло, як виплив, заліз на дах машини і почав кликати на допомогу.
Медики третьої міськлікарні, до якої госпіталізували потерпілого, констатували у нього шоковий стан,  переохолодження, забиття попереку, переломи ребер. Того ж дня брат хворого забрав його лікуватися додому у Дніпропетровськ.

Машини піднімали кранами

Так автівки розташувалися на дні Дніпра
Фото: Дмитрий Бабец

Мікроавтобус дістали з Дніпра близько 16-ої. Із місива заліза та скла рятувальники витягнули тіло водія “Форду”. Підйом вантажівки поки що ускладнюється через технічні проблеми. Справа в тому, що в Кременчуці немає відповідних водних кранів. “Найближчий кран знаходиться в Дніпропетровську. Аби дістати вантажівку з води, слід знайти десь 40 тисяч гривень. Міська влада може дати ці кошти, але за умови, що власник авто згодом відшкодує витрати, сказав мер Кременчука Микола Глухов, який виїжджав на місце пригоди. Також міський голова близько восьмої ранку провів термінову нараду з керівниками відповідних служб та підрозділів. На ній розглядалися питання забезпечення безпеки руху транспорту і пішоходів по Крюківському мосту та поновлення пошкодженого мостового бар’єру.
Трагедія на мосту призвела того дня до великих заторів. Рух машин з Крюкова у центр і навпаки здійснювався почергово. Багато кременчужан спізнилися на роботу, а ввечері не могли дістатися додому. Дехто з водіїв їхали у Крюків через Світловодськ.

Чому сталася аварія?

Попередньо слідство розглядає кілька причин того, що сталося: водій фури заснув за кермом, у нього були проблеми зі здоров'ям; авто мало несправності, а ще – ожеледиця на дорозі... Однак до того часу, поки вантажівку не витягнуть із води і не проведуть відповідну технічну експертизу, офіційні причини ДПТ не називаються.

Подібні аварії у Кременчуці вже були

* Наприкінці 60-х автобус “Кубань”, який рухався без пасажирів, впав з Крюківського мосту у Дніпро. Водій залишився живий.
* У 70-х роках п'яний водій, перебуваючи за кермом автокрану, не впорався з керуванням, і автомобіль, протаранивши огорожу, впав з мосту. Водій загинув. Його тіло за три доби винайшли рибалки.
* У 80-х роках водій самоскиду ЗІЛ-555, що належав автобазі №4, протаранив перила і завис на мосту. Водій вистрибнув з кабіни у річку і залишився живим. З'ясувалося, що водій раніше керував ГАЗом і ще не звик до гальмівної системи 'ЗІЛу'. У той фатальний день він різко загальмував, машину через ожеледицю почало “крутити” і ледь не викинуло з моста.

Хроніка складена за допомогою екс-начальника ДАІ Кременчука Володимира Войтенка.



 
0
Автор: bulashev
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх